Thursday, January 6, 2011

Ya Allah, aku ingin Menjadi aku yang Dulu...

بسم الله الرحمن الرحيم
 Dengan Nama Allah yang Maha Pengasih, Maha Penyayang...

Alhamdulillah, dgn limpah kasih sayang-Nya ana diberikn sedikit kesempatan utk meng"update" blog ni..

"Demi masa, sungguh manusia itu berada dlm kerugian, kecuali org2 yg beriman dan mengerjakan kebajikan serta ssaling menasihati utk kebenaran dan saling menasihati utk kesabaran..(Al-'Asr:1-3)"

Ya Allah, bila ana baca je ayat kat atas ni terasa gelisah hati ni..kadang2 ana tanya pada diri sndiri "apa yang aku dah buat sepanjang hidup aku??apa yang aku dah bantu pada agama Allah ni??"..
Sejujurnya ana ingin menjadi seperti dulu.. ya, seperti dulu!!

Ya Allah, indahnya saat menjadi seorang musafir yang dahagakan ilmu membuatkn "dia" mampu mngorak langkah ke segenap penjuru.. dapat merasa manisnya ilmu yang dikecapi, menjadi kuat saat letih menghampiri, menjadi senang saat susah dihadapi, menjadi rindu pabila masa mencemburui diri, dan menjadi penawar pabila diri menangis sendiri...

Ya Allah, aku ingin menjadi aku yang dulu.....
rindu saat bersahabat dengan mereka...rindu bergerak merasai kesusahan bersama...
sahabat, hebatnya kita dulu kerana Allah...
kentalnya kita daripada bercampur dengan muslimah2 kerana adanya Allah...
terjaganya iman dan batas2 pergaulan kita bila berhadapan dengan muslimah2 kerana adanya Allah...


sahabat, kini kita masing2 di medan perjuangan...
suasana dan keadaan tidak lagi seperti dulu..tapi ana harap kita masih lagi tegar dan mampu menepis segala macam dugaan itu...
Dugaan yang Allah dah tentukan keatas kita sepertimana firman-Nya :

"Apakah manusia itu mengira bahawa Kami akan membiarkan (saja) mereka mengatakan 'kami telah beriman' sedangkan mereka belum lagi diuji? (Al-Ankabut:2-3)"


Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim....bantulh aku untuk kuat seperti dulu dan mampu menjadi aku yang dulu..InsyaAllah...Amin..

No comments:

Post a Comment