Monday, July 4, 2011

Rindu si dia yg Bernama Adawiyah..

بِسْمِ اللَّـهِ الرَّحْمَـٰنِ الرَّحِيمِ
Dengan nama Allah Yang Maha Pengasih, Maha Penyayang...
Alhamdulillah, masih lagi mampu menaip huruf2 di laptop ni..bkn mudah nak menaip ni kalau bukan dgn izin dan bantuan dari Allah SWT..
Alhamdulillah...tenang sikit fikiran ni lps berakhirnya satu program semalam..kursus motivasi utk pelajar2 SPM dan STPM yg bakal menduduki peperiksaan mereka.."Bittaufiq wannajah fil imtihan"..seramai 1000 pelajar dari sekolah2 daerah Sembrong, Johor dan dari daerah Pekan, Pahang yg datang ke UiTM Shah Alam di bawah kendalian kami Majlis Perwakilan Pelajar UiTM Shah Alam sesi 2011/12 dgn bantuan 187 mentor terdiri darpada pelajar2 UiTM..
insyaAllah, kalau betul niat kita pasti Allah akan mudahkan..yakin dengan janji Allah ye semua..ingatan utk diri sendiri juga..tapi, bukan ni yg ana nk kongsikan tapi kenangan berjumpa dgn kekasih hati..hehe..namanya Adawiyah...Comel....Cantik...Pemalu...Manja... dan mcm2 lagi lah ragamnya yg membuatkn ana jatuh hati kat Ada (Adawiyah) ni..
permulaan perkenalan ana dgn dia bila ana terpandang dia yg tengah makan semasa kami (urusetia) mengadakan makan malam BBQ..dia yg ana perhatikn dari jauh ja dgn beberapa org lagi tengah asyik makan..Alhamdulillah, rezeki dari Allah SWT utk semua mlm tu..mewah makanan malam tu smpai hati terdetik, "Ya ALLAH, saat kami kenyang di sini dgn makanan yg berlonggok2 tapi saudara2 kami di Palestin, Libya, Syria, Iraq, Afganistan dan di mn2 lg yg kurang makanan, yg makanannya hanya roti kering dan air, yg kadang2 xde makanan pun dan terpaksa berpuasa kadang2 kami lupa mereka.. Allah...jadikanlah kami hamba2MU yg sentiasa bersyukur dan KAU bantulah saudara2 kami di sana Ya Allah.."
Adawiyah makan agak comot..(gelak dlm hati ni tgk gelagat dia..hehe)..makan pun comel..ana beranikan diri utk tegur si dia yg comel tu..
ana: "Hai!..sp nama ni??"
Ada: "Ada.. (Adawiyah jawab org di sebelahnya)..dia jwb sambil muka malu2..hehe"
ana: "Oo..mkn ap ni??sedap x??"
Ada: "^_^ (dia senyum je..)"
ana: "umur berapa??"
Ada: "due tun (2 thn)" ..hehe..comel cara dia jawab.. (Oooo..2thn..mesti anda semua pk lain td kan??)
ana: "da syekolah ke blm"
Ada: "tak tauu (sambil mulutnye yg comot tu muncung ke dpn..)"
ana: "ok..bye2.. (ana pi ambik air..)"
Sedang kat situ ada urusetia perempuan kacau Ada pulak..jeles ana..hurm...
tapi yg bestnye Ada xlayan..urusetia perempuan tu cuba ambik tp dia xnak..hehe
ana pn pi dekat Ada semula..
ana: "Ada, nak ikut x??jom ambik air...(sambil tangan disambut baik oleh si comel Ada..)hehe..jeles urusetia perempuan tu.. ^_^"
Ada: "senyum je sambil jalan terketek2.."dia ni xnak kat perempuan kot..nak kat lelaki je..hehe..
ana: "(angkat dan dukung si comel Ada ni dgn penuh kasih sayang sprti seorg ayah..)"
terima kasih ye si comel Adawiyah..rindu kat Ada tau.. ^_^..
semoga dah besar nanti jadi anak yang solehah, beriman, dan mnjadi mujahidah yg mmperjuangkan agama Allah ni..

Adawiyah yang comel...

p/s: Adawiyah ni anak salah seorang guru pengiring dari Pahang..

1 comment:

  1. Salam, syafik...akak terbaca blog syafik ni haa...hehe :)

    ReplyDelete